Sri Aurobindo
A jóga szintézise | jógakönyv, jógafilozófia
.
Eredeti ár: | 6 990 Ft |
Kedvezmény: | 20% |
Online ár: | 5 592 Ft |
Méret: | 158 x 235 mm |
Oldalszám: | 656 |
Kötés: | cérnafűzött, keménytáblás |
ISBN: | 9786150154657 |
Szinopszis
„A tökéletesség átfogó szintézise az egyetlen méltó erőfeszítés mindazok számára, akik odaadó szemléletükön keresztül észlelik, hogy Isten (Brahman) titokban benne lakozik az emberiségben.” Sri Aurobindo
Sri Aurobindo: A jóga szintézise c. jógakönyvében arról ír, miszerint többféle jógaágazat létezik, melyek mentén az Önvalóhoz (Átman), a Lélekhez, az Istenihez (Brahman) közeledhetünk. A Jóga szintézise az emberben jelenlévő három isteni erő, az akarat (Szankalpa), a tudás (Gjána) és a szeretet (Bhakti) között harmóniát teremtve nyújt iránymutatást, hogy az emberi lélek az Istenihez emelkedhessen. Alapgondolata szerint az élet egésze jóga. A Valóságot szomjazó törekvőnek nem szükséges elvonulnia és elkülönülve gyakorolnia a kiválasztott jógát, hiszen az egész élet jógává alakítható, minden cselekedet, gondolat, érzés az Isteni felé irányítható. (A jóga szintézise -Aurobindo)
Ehhez azonban szükséges az emberi természet teljes átalakítása, főként a felszíni, külsődleges elme, életerő és fizikai test transzformációja, melyeken keresztül az ember a külvilággal és annak szereplőivel kapcsolódik. Sri Aurobindo kiemeli, hogy több tudati dimenzióból, személyiségből álló, önátlényegítő lények vagyunk. Mivel a magasabb tudatosság (Átman) bennünk is jelen van, ezért képes átalakítani az alacsonyabb durva és finom-anyagi síkokat. Nem kizárólag a saját erőnkből (Szádhana) kell és lehet megvalósítanunk e transzformációt, hanem döntően a bennünk és körülöttünk jelenlévő Isteni Abszolút által, felé megnyílva. (A jóga szintézise -Aurobindo)
A jelen mű feltárja a négyrétű ösvényt, a cselekvés (Karma), a tudás (Gjána), az odaadás (Bhakti) és a tökéletesedés (Szamádhi) útját, a különféle utak alkotóelemeit és integrációs pontjait. Azokat a lehetőségeket, ahol az utak és módszerek összekapcsolhatók, lehetővé téve a személyiség teljeskörű átalakítását, a tudatosság felemelését és kiterjesztését a létezés Igazságába. Nem csupán elméleti módon mutatja be ezt a folyamatot, hanem számtalan követhető gyakorlatot, elsajátítható attitűdöt tár fel, melyek átvezetik a törekvőt önnön természetén, rendkívüli inspirációt biztosítva az előrehaladáshoz.
KAPCSOLÓDÓ ELŐADÁSAINK, KÉPZÉSEINK, MEDITÁCIÓK, JÓGA RENDEZVÉNYEINK
- Hallgass bele Bakos Attila és Bakos Judit Eszter jógapszichológia előadásaiba a youtubeon! KLIKK IDE!
- Nézz szét nálunk, jóga- és védanta iskolánkban, a Narada Védikus Akadémián! KLIKK IDE!
- Jógapszichológia és védikus életmód mentor képzésünk indul szeptemberben: KLIKK IDE!
Nézz bele, hallgass bele kapcsolódó videóinkba!
Meditációs zenéink: KLIKK IDE!
Tartalomjegyzék
Előszó az eredeti kiadáshoz
Bevezetés – A szintézis feltételei
I. Élet és jóga
II. A Természet három lépcsője
III. A háromrétű élet
IV. A jóga rendszerei
V. A rendszerek szintézise
Első rész – Az isteni cselekvés jógája
I. A négy segítség
II. Önmagunk odaszentelése
III. A cselekvésen keresztüli meghódolás – A Bhagavad-gítá útja
IV. Az áldozat, a háromrétű ösvény és az Áldozat Ura
V. Az áldozat felemelkedése (1.) – A tudáson keresztüli cselekvés és
a pszichikus lény
VI. Az áldozat felemelkedése (2.) – A szereteten, illetve az életerőn
vagy akaraton keresztüli cselekvés
VII. A viselkedési szabályok és a spirituális szabadság
VIII. A legfelsőbb Akarat
IX. Osztatlanság és az ego megsemmisítése
X. A természet három minősége
XI. A Cselekvés Mestere
XII. Az isteni cselekvés
Függelék az Első részhez
XIII. A szuperelme és a Cselekvés jógája
Második rész – Az integrál tudás jógája
I. A tudás célja
II. A tudás mibenléte
III. A megtisztult értelem
IV. Koncentráció
V. Lemondás
VI. A tudás tanításainak szintézise
VII. Megszabadulás a testnek való alávetettségből
VIII. Megszabadulás a szívből és az elméből
IX. Megszabadulás az egótól
X. A kozmikus Önvaló megvalósítása
XI. Az Önvaló megnyilvánulásai
XII. A Szatcsitánanda megvalósítása
XIII. A mentális lény nehézségei
XIV. A passzív és az aktív Brahman
XV. A kozmikus tudatosság
XVI. Egység
XVII. A lélek és a természet
XVIII. A lélek és a megszabadulása
XIX. Létezésünk síkjai
XX. Az alsóbb, háromrétű Purusa
XXI. Az önátlényegítés lépcsőfokai
XXII. Vigjána vagy gnózis
XXIII. A gnózis elérésének feltételei
XXIV. Gnózis és Ánanda
XXV. A magasabb és az alsóbbrendű tudás
XXVI. Szamádhi
XXVII. Hatha-jóga
XXVIII. Rádzsa-jóga
Harmadik rész – Az isteni szeretet jógája
I. A szeretet és a háromrétű ösvény
II. Az odaadás indítéka
III. Az Isten felé irányuló érzések
IV. Az odaadás ösvénye
V. Az isteni személyiség
VI. Az Isteni üdvössége
VII. Az Ánanda Brahman
VIII. A szeretet misztériuma
Negyedik rész – A tökéletesedés jógája
I. Az integrál jóga alapelve
II. Az integrál tökéletesség
III. Önmagunk tökéletesítésének pszichológiája
IV. A mentális lény tökéletesítése
V. Az Önvaló eszközei
VI. Az alacsonyabb szintű mentalitás megtisztítása
VII. Az intelligencia és az akarat megtisztítása
VIII. A Lélek felszabadulása
IX. A Természet felszabadulása
X. A tökéletesség elemei
XI. Az osztatlanság tökéletessége
XII. Az osztatlanság útja
XIII. Az osztatlanságon alapuló cselekvés
XIV. Az eszközök ereje
XV. A lélekerő és a négyrétű személyiség
XVI. Az isteni Sakti
XVII. Az isteni Sakti működése
XVIII. A hit és a Sakti
XIX. A szuperelme természete
XX. Az intuitív elme
XXI. A szuperelme fokozatai
XXII. A szupramentális gondolkodás és tudás
XXIII. Szupramentális eszközök a gondolkodás folyamatában
XXIV. A szupramentális érzékelés
XXV. A szupramentális időérzékelés felé
Függelék a negyedik részhez
XXVI. A szupramentális időtudatosság
Jegyzetek
Szavak és kifejezések gyűjteménye