Menü
Kosár
Kosár
kosár
Kosár
Az Ön kosara üres

Sri Aurobindo

A jóga szintézise | jógakönyv, jógafilozófia

.

Szinopszis

„A tökéletesség átfogó szintézise az egyetlen méltó erőfeszítés mindazok számára, akik odaadó szemléletükön keresztül észlelik, hogy Isten (Brahman) titokban benne lakozik az emberiségben.” Sri Aurobindo

 

Sri Aurobindo: A jóga szintézise  c. jógakönyvében arról ír, miszerint többféle jógaágazat létezik, melyek mentén az Önvalóhoz (Átman), a Lélekhez, az Istenihez (Brahman) közeledhetünk. A Jóga szintézise az emberben jelenlévő három isteni erő, az akarat (Szankalpa), a tudás (Gjána) és a szeretet (Bhakti) között harmóniát teremtve nyújt iránymutatást, hogy az emberi lélek az Istenihez emelkedhessen.  Alapgondolata szerint az élet egésze jóga. A Valóságot szomjazó törekvőnek nem szükséges elvonulnia és elkülönülve gyakorolnia a kiválasztott jógát, hiszen az egész élet jógává alakítható, minden cselekedet, gondolat, érzés az Isteni felé irányítható. (A jóga szintézise -Aurobindo)

 

Ehhez azonban szükséges az emberi természet teljes átalakítása, főként a felszíni, külsődleges elme, életerő és fizikai test transzformációja, melyeken keresztül az ember a külvilággal és annak szereplőivel kapcsolódik. Sri Aurobindo kiemeli, hogy több tudati dimenzióból, személyiségből álló, önátlényegítő lények vagyunk. Mivel a magasabb tudatosság (Átman) bennünk is jelen van, ezért képes átalakítani az alacsonyabb durva és finom-anyagi síkokat. Nem kizárólag a saját erőnkből (Szádhana) kell és lehet megvalósítanunk e transzformációt, hanem döntően a bennünk és körülöttünk jelenlévő Isteni Abszolút által, felé megnyílva. (A jóga szintézise -Aurobindo)

 

A jelen mű feltárja a négyrétű ösvényt, a cselekvés (Karma), a tudás (Gjána), az odaadás (Bhakti) és a tökéletesedés (Szamádhi) útját, a különféle utak alkotóelemeit és integrációs pontjait. Azokat a lehetőségeket, ahol az utak és módszerek összekapcsolhatók, lehetővé téve a személyiség teljeskörű átalakítását, a tudatosság felemelését és kiterjesztését a létezés Igazságába. Nem csupán elméleti módon mutatja be ezt a folyamatot, hanem számtalan követhető gyakorlatot, elsajátítható attitűdöt tár fel, melyek átvezetik a törekvőt önnön természetén, rendkívüli inspirációt biztosítva az előrehaladáshoz.


KAPCSOLÓDÓ ELŐADÁSAINK, KÉPZÉSEINK, MEDITÁCIÓK, JÓGA RENDEZVÉNYEINK

  • Hallgass bele Bakos Attila és Bakos Judit Eszter jógapszichológia előadásaiba a youtubeon!  KLIKK IDE!
  • Nézz szét nálunk,  jóga- és védanta iskolánkban, a Narada Védikus Akadémián!  KLIKK IDE!
  • Jógapszichológia és védikus életmód mentor képzésünk indul szeptemberben: KLIKK IDE!

Nézz bele, hallgass bele kapcsolódó videóinkba!

 

Meditációs zenéink:  KLIKK IDE!


Tartalomjegyzék

Előszó az eredeti kiadáshoz

 

Bevezetés – A szintézis feltételei

I. Élet és jóga

II. A Természet három lépcsője

III. A háromrétű élet

IV. A jóga rendszerei

V. A rendszerek szintézise

 

Első rész – Az isteni cselekvés jógája

I. A négy segítség

II. Önmagunk odaszentelése

III. A cselekvésen keresztüli meghódolás – A Bhagavad-gítá útja

IV. Az áldozat, a háromrétű ösvény és az Áldozat Ura

V. Az áldozat felemelkedése (1.) – A tudáson keresztüli cselekvés és

a pszichikus lény

VI. Az áldozat felemelkedése (2.) – A szereteten, illetve az életerőn

vagy akaraton keresztüli cselekvés

VII. A viselkedési szabályok és a spirituális szabadság

VIII. A legfelsőbb Akarat

IX. Osztatlanság és az ego megsemmisítése

X. A természet három minősége

XI. A Cselekvés Mestere

XII. Az isteni cselekvés

 

Függelék az Első részhez

XIII. A szuperelme és a Cselekvés jógája

 

Második rész – Az integrál tudás jógája

I. A tudás célja

II. A tudás mibenléte

III. A megtisztult értelem

IV. Koncentráció

V. Lemondás

VI. A tudás tanításainak szintézise

VII. Megszabadulás a testnek való alávetettségből

VIII. Megszabadulás a szívből és az elméből

IX. Megszabadulás az egótól

X. A kozmikus Önvaló megvalósítása

XI. Az Önvaló megnyilvánulásai

XII. A Szatcsitánanda megvalósítása

XIII. A mentális lény nehézségei

XIV. A passzív és az aktív Brahman

XV. A kozmikus tudatosság

XVI. Egység

XVII. A lélek és a természet

XVIII. A lélek és a megszabadulása

XIX. Létezésünk síkjai

XX. Az alsóbb, háromrétű Purusa

XXI. Az önátlényegítés lépcsőfokai

XXII. Vigjána vagy gnózis

XXIII. A gnózis elérésének feltételei

XXIV. Gnózis és Ánanda

XXV. A magasabb és az alsóbbrendű tudás

XXVI. Szamádhi

XXVII. Hatha-jóga

XXVIII. Rádzsa-jóga

 

Harmadik rész – Az isteni szeretet jógája

I. A szeretet és a háromrétű ösvény

II. Az odaadás indítéka

III. Az Isten felé irányuló érzések

IV. Az odaadás ösvénye

V. Az isteni személyiség

VI. Az Isteni üdvössége

VII. Az Ánanda Brahman

VIII. A szeretet misztériuma

 

Negyedik rész – A tökéletesedés jógája

I. Az integrál jóga alapelve

II. Az integrál tökéletesség

III. Önmagunk tökéletesítésének pszichológiája

IV. A mentális lény tökéletesítése

V. Az Önvaló eszközei

VI. Az alacsonyabb szintű mentalitás megtisztítása

VII. Az intelligencia és az akarat megtisztítása

VIII. A Lélek felszabadulása

IX. A Természet felszabadulása

X. A tökéletesség elemei

XI. Az osztatlanság tökéletessége

XII. Az osztatlanság útja

XIII. Az osztatlanságon alapuló cselekvés

XIV. Az eszközök ereje

XV. A lélekerő és a négyrétű személyiség

XVI. Az isteni Sakti

XVII. Az isteni Sakti működése

XVIII. A hit és a Sakti

XIX. A szuperelme természete

XX. Az intuitív elme

XXI. A szuperelme fokozatai

XXII. A szupramentális gondolkodás és tudás

XXIII. Szupramentális eszközök a gondolkodás folyamatában

XXIV. A szupramentális érzékelés

XXV. A szupramentális időérzékelés felé

 

Függelék a negyedik részhez

XXVI. A szupramentális időtudatosság

 

Jegyzetek

Szavak és kifejezések gyűjteménye