Menü
Kosár
Kosár
kosár
Kosár
Az Ön kosara üres

Goschi Gabriella

Dobbantó

A sportpszichológia tankönyve I.

Szinopszis

Több részből álló tudásbázisunk első könyvében rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a sportolók, a sportszektor résztvevői, a sportoló gyermekek szülei rendszerbe foglalva megismerjék a mindennapi gyakorlatban használt fogalmakat. Olan kulcskérdéseket világítunk meg, hogy ki s hogyan végezze a mentális versenyfelkészítést, mi a legmegfelelőbb segítség teljesítményszorongás esetén, kihez kell fordulni, ha a magánélet nehézségei negatívan hatnak a sportteljesítményre.

 

Célunk, hogy bemutassuk, a testi-lelki egészség kibontakoztatására, a mentális egészség fenntartásának elősegítésére, valamint az egészségen és egyensúlyon alapuló eredményesség megteremtésére minden sportszerető embernek lehetősége van!


Tartalomjegyzék

Előszó

Köszönetnyilvánítás

Az alkotó szerkesztők bemutatása

 

1. A sport gyökerei
1.1 Mozgás, aktivitás, mintaz emberi létezés ősélménye
1.2 Sport és antropológia
1.3 A sport, mint szubkultúra
1.4 Sportelmélet a sportpszichológia tükrében

 

2. Sportpszichológia a pszichológia és sport metszetében
2.1 A sportpszichológia nemzetközi és hazai története
2.2 A sportpszichológia feladatai, differenciálódása
2.3 Egészség és fizikai aktivitás - egészségpszchológia a mozgás szolgálatában
2.4 Élsport és pozitív mentális egészség
2.5 A sportteljesítmény dinamikus rendszerteóriája

 

3. A sportpszichológiai munka területei és keretei
3.1 A sportpszichológus és a sportmentáltréner, sportcoach különbségei - kompetenciahatárok és kapcsolódások
3.2 Etikai sempontok, etikai dilemmák
3.3 A sportpszichológiai munka osztályozása

 

4. Sportpszichológiai elméletek a gyakorlatban
4.1 Figyelemelméletek a sportban
4.2 Perceptuális döntéshozatal a sportban
4.3 Motivációelméletek a sportban
4.4 Célelméletek a sportban - célállítás
4.5 Stressz- és szorongáselméletek a sportban
4.6 Önbizalom-elméletek a sportban
4.7 Bizonyítékokon alapuló sportpszichológiai támogatás
4.8 Bizonyítékokon alapuló teljesítményoptimalizálás

 

5. A konzultációs folyamat lehetséges útjai
5.1 A teljesítmény optimalizálása

 

6. Gyermekek és serdülők sportpszichológiája
6.1 Az utánpótlássport és a gyermeksport közös gyökerei
6.2 Az utánpótlássport néhány hatótényezője
6.3 Sport  gyermekkorban - pedagógiai szempontok 
6.4 Pozitív szuggesztiók alkalmazsa a sportban
6.5 Tehetség a sportban

 

7. A gyermek- és serdülőkori zavarok megjelenése a sportban
7.1 Az autizmus spektrumzavar (ASD) kezelése a sportban és a sport által
7.2 A figeylemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) kezelése a sportban és a sport által
7.3 A tanulási zavarok (SLD) kezelése a sportban és a sport által
7.4  A gyermek- és serdülőkori evészavarok (ED) kezelése a sportban és a sport által